Telia Mobilabonnement

Om Telia

Kontaktinformasjon
Selskap
Telia Norge AS
Adresse
Sandakerveien 140, 0484 Oslo
Telefon
92 40 50 50
Kundeservice
www.telia.no/kundeservice

Telia er totalleverandør av telekom-tjenester. Selskapet er et av Europas største telekomselskaper, med virksomhet over store deler av verden. I Norge kom Telia på banen etter oppkjøpet av NetCom i år 2000. Telia er en av tre mobiloperatører i Norge som drifter et eget mobilnett.

Mobilabonnement fra Telia – bredt tilbud

Telia er en av de mobiloperatørene med flest abonnementstyper. Selskapet har egne abonnement for ungdom og barn, kontantkort og et bredt spekter av bedriftstjenester. De mange abonnementene kan gjøre det vanskelig å finne et som er tilpasset akkurat ditt bruk. Telia har også hyppig endret innholdet og navn på sine abonnement.

Telias abonnementsstruktur er bygget opp som klassiske abonnement. Her velger du abonnement ut fra bruk. Men i motsetning til tidligere er det nå datapakken som bestemmer hvilket abonnement du skal velge. Fastpris-abonnementene spenner fra 2 GB i måneden til ubegrenset data på det største abonnementet. Med tanke på hastigheten i 4G-nettet kan det være en erstatning for bredbånd hjemme for mange.

Alle abonnementene har fri tale og SMS, begrenset oppad til 20000 stykk i måneden.

Kjøpe ny mobil

Telia har en stor nettbutikk, i tillegg til at selskapet driver flere fysiske telefonbutikker.

Foruten telefonsalg med binding, tilbyr Telia også tjenesten «Svitsj», som gir kunden mulighet til å bytte telefon hver 12 måned, mot å binde seg til et fast månedsbeløp i 24 måneder. Det fungerer med andre ord som en abonnementsordning for telefoner. «Svitsj»-prisen er 419 kroner måneden.

Nettbutikken til Telia inneholder også nettbrett og diverse tilbehør som øretelefoner, deksel og ladere. Butikken selger også Apple iWatch.

Tjenester og ekstra

Telia er store på tilleggstjenester på sine abonnementer. Selskapet var en av de første som tilbød gratis musikkstreaming, altså at bruk av Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer og Beat ikke belaster datakvoten. Det er spesielt gunstig for husstandens yngre medlemmer, som kan slippe unna med en litt mindre datapakke.

Av andre tjenester tilbyr Telia et rabattert abonnement på lydboktjenesten Storytel. Gjennom abonnementet får du en måned gratis Storytel.

HBO Nordic er inkludert i en måned for alle Telias Smart-abonnement.

Spotify gis som familieabonnement for 109 kroner måneden. Da kan seks personer i husstanden ha et fullverdig Spotify-abonnement.

Telia tilbyr et bredt spekter av forsikringsordninger, avhengig av telefontype og ønsket forsikringsdekning. Selskapet har også en panteordning, som gjør at du får avslag på kjøp av ny telefon ved å levere inn den gamle.

Den svenske giganten

Telia er et stort selskap. Samlet har Telia-konsernet over 120 millioner kunder over hele verden. I 2003 slo finske Sonera og svenske Telia seg sammen til konsernet TeliaSonera. I dag heter selskapet bare Telia. Konsernet har mer enn 25 000 ansatte og har en børsverdi på nærmere 160 milliarder kroner.

Selskapets hovedaksjonærer er den finske og svenske stat, som til sammen eier 51 prosent.
Den norske og svenske staten forsøkte på begynnelsen av 2000-tallet å slå sammen Telenor og Telia, men planene havarerte etter lang tids uenighet om plassering av hovedkontor og hvem som skulle lede selskapet. Isteden begynte de to naboselskapene en voldsom ekspansjon gjennom oppkjøp i Europa og Asia.
Telias virksomhet i Norge består i dag av merkevarene «Telia», «OneCall», «MyCall» og «Phonero»

5G

Telia har bygger ut 5G i hele Norge, og har som mål om å være ferdig i 2023. De har allerede åpnet i Oslo, Bergen, Trondheim og Lillestrøm. Les mer om 5G og hva det betyr for seg som Telia kunde her.

Trustpilot

Hvis du vil se hvordan brukerne anmelder Telia, kan du se deres Trustpilot her

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her

Du kan fylle ut skjemaet helt uforpliktende

Kom i gang her

Du kan fylle ut skjemaet helt uforpliktende

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.